Selasa, 31 Januari 2012

Serangan Jantung dan kebiasaan minum Air Panas/Hangat ~

Artikel ini berguna u/ semua. Bukan saja anjuran meminum air panas selepas makan, tapi brhubungan dgn mencegah SERANGAN JANTUNG!!!!.
Scara logika, mungkin ada kebenarannya. Org2 China dan Jepang mengamalkan minum teh panas sewaktu makan dan bukannya air ES. Mungkin sudah tiba masanya kita meniru kebiasaan minum air panas / hangat sewaktu menikmati hidangan !.
Kita tidak akan kehilangan apa2 malah akan mendapat faedah dari kebiasaan ini.

Kpd siapa yg suka minum air ES, artikel ini sesuai utk anda baca. Memang enak dan segar minum air ES selepas makan, tapi akan berakibat fatal !!
Walau bagaimana pun, Air ES akan membekukan makanan berminyak yg baru kita makan. Ia akan melambatkan proses pencernaan kita. Bila lemak2 ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat berbagai penyakit.
Jalan terbaik adalah utk minum sup panas/ air PANAS/Hangat selepas makan.

Note :  penting ttg SERANGAN JANTUNG! Anda perlu tahu bhw tanda2 serangan jantung akan mulai terasa pd tangan sebelah kiri. Ber-hati2 juga pd permulaan sakit sedikit2 pd bagian atas dada anda.
Anda mungkin tdk akan mengalami sakit dada pd
serangan pertama serangan jantung. Keletihan dan berkeringat adlh tanda2 pd umumnya. Malah 60% pengidap SAKIT JANTUNG tdk bangun selepas tidur. 
Marilah kita berwaspada dan ber-hati2. Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita utk terus hidup...

PAKAR SAKIT JANTUNG berkata, jika semua org yg mendpt bbm ini menghantar kpd 10 org yg lain, beliau yakin akan dpt menyelamatkan 1 nyawa.
Baca ini.. ia juga mungkin dpt menyelamatkn nyawa anda.
**Jadilah teman yg setia

Tidak ada komentar:

Posting Komentar